Jak podnikat online. Rychlý přehled pro začátečníky.
Jak podnikat online.
Mnoho z nás by chtělo vyniknout na podnikatelském poli, aby mohli říci, že vedou vlastní úspěšnou firmu. Na internetu najdete mnoho „zaručených“ návodů, jak se stát úspěšným podnikatelem a jak je to jednoduché.
Bohužel, zas tak jednoduché to není. A proto jsme pro vás připravili malou ukázku toho, co vás bude čekat, než vůbec prodáte svůj první produkt nebo službu. Jste připraveni na úžasnou cestu podnikáním?
Vize
V první řadě je nutné vidět cíl, kam byste chtěli směřovat. Začít dělat jen tak něco, nikdy nekončí moc dobře. Vybírejte si z činností, které dobře znáte a umíte. Snažte se vymyslet cestu, která vyhovuje právě vám. Nepouštějte se do věcí, kterým příliš nerozumíte nebo neumíte. Pokud chcete prodávat fyzické produkty, tak nevybírejte jen tak nějaké.
Je dobré, aby váš produkt byl něčím odlišný, či vylepšený oproti ostatním. Prorazit v běžných oborech je velice obtížné a hlavně hodně nákladné. Snažte se vymyslet nějakou inovaci, která vám může dát možnost růstu bez velkých nákladů.
Dobře si naplánujte každý krok, který budete dělat. Je třeba abyste měli přesnou strukturu a představu toho, kam směřujete a kam byste se rádi dostali. Bez správné vize a plánu to většinou nekončí dobře.
První kroky
Mezi první kroky, které budete muset udělat patří průzkum trhu, založení živnosti či firmy, nalezení dodavatele a další kroky, bez kterých to nepůjde. První krůčky jsou důležité, abyste zbytečně nečelili nepříjemné byrokracii, nebo naopak neriskovali veškerý svůj majetek.
Proto je důležité najít si správnou cestu, kterou se vaše podnikání bude ubírat. Jestli budete podnikat jako fyzická či právnická osoba. Následně porovnejte všechny výhody a nevýhody dané formy podnikaní a rozmyslete si, která je pro vás ta nejlepší.
Než se vrhnete do nákupu či investice do podnikaní, udělejte si průzkum trhu. Je dobré vědět jak je na tom vaše potenciální konkurence a jaký zájem o vaše produkty či služby je. Nevrhejte se do ničeho po hlavě, jen proto, že si myslíte, že je to skvělý nápad.
Identita
Už od prvních kroků je třeba, abyste věděli, kdo jste a co děláte. To neznamená vymyslet jen logo a barvy. Ale uvědomit si jaký je váš příběh, který chcete prezentovat. Jak bude vaše firma vypadat v očích spotřebitelů a jakou vizi chcete světu ukázat.
Buďte originální, lidští a sví. Nekopírujte velké firmy a jejich slogany či podobné věci. Buďte autentičtí a budujte svou vlastní osobnost, kterou bude vaše firma mít. Je dobré, abyste styl, který zvolíte, drželi napříč všem kanálům.
Ať je to prezentace na sociálních sítích, webových stránkách a podobně. Mluvte neustále stejnou řečí a stejně tak přizpůsobte texty, které budete do světa vypouštět.
Strategie
Plánujte, plánujte a plánujte. To, o čem jsme si řekli již v předchozích řádcích, je vlastně vaše strategie. Je třeba mít jasně rozpracovanou strategii, jak chcete postupovat a jaké kroky budete dělat.
Následně se snažte postupovat po jednotlivých krocích, které ale budou předem naplánované. Řiďte se svým instinktem a zapomeňte na rady od lidí, kteří nedělali či nedokázali to, co chcete dokázat vy. Pokud člověk, který neprodal v životě jediný kus zboží, vám bude radit, tak to asi nebudou ideální rady pro vaše podnikání.
Budování povědomí značky
Uvědomte si, že každý příspěvek či obrázek, který budete prezentovat je odrazem toho, jak vaši značku vidí vaši zákazníci. Proto dbejte i na budovaní osobní značky, která za celým projektem stojí. Dávejte si proto pozor na to, co dáte třeba na Facebook a podobně.
Využívejte sociální sítě a nebojte se na to najmout někoho mladého, který vám sociální sítě bude spravovat. Nezapomínejte na zákaznickou podporu a informovanost. To vše je pro zákazníky a vaši značku důležité. Pokud budete mít k vašim službám či výrobkům skvělý servis, tak tím budujete to nejlepší jméno vaší značky.