Vyplatí se e-shop pronajímat nebo si ho provozovat samostatně?

Tvorba Eshopu. Pronájem nebo koupě?

 

Pokud přemýšlíte o provozování internetového obchodu, tak jste určitě zahlceni informacemi, které jsou potřebné pro provoz takového obchodu. Pokud se nemůžete rozhodnout, jestli si webové stránky pronajmout, nechat si je tzv. postavit nebo je vytvořit samostatně, tak vám snad poradí tento krátký článek. Úvaha o tom jaký způsob provozování internetového obchodu vám bude nejvíce vyhovovat.

 

Pronájem e-shopu

E-shop si samozřejmě můžete pronajmout. Respektive si můžete pronajmout místo, šablonu a systém, na kterém webové stránky internetového obchodu budou fungovat. Nemusíte tak kromě základní práce s počítačem umět žádné další věci.

Na českém trhu najdete mnoho firem jako je Shoptet, E-shop rychle a další, které pronajímají internetové obchody. Pokud tedy nemáte žádné znalosti práce s počítačem, tak je taková varianta pro vás dobrá. Zaplatíte od několika stokorun po několik tisíc měsíčně.

Stačí, abyste si zvolili základní vzhled a rozložení stránky a můžete začít tvořit váš vysněný obchod. Vložíte fotky, produkty, popisky produktů a nastavíte základní nastavení platební brány a můžete začít podnikat.

Samozřejmě je třeba si vytvořit profily firem poskytujících platební brány, zbožové srovnávače a podobně. Následně vám nic nebrání v tom začít vydělávat prodejem přes internet. Vše tak zvládnete díky intuitivnímu ovládání, nebo dle přiloženého návodu a průvodce, který má většina pronajímatelů těchto stránek.

Pro:

Můžete během pár hodin začít prodávat.

Můžete si vybrat, jak velký a náročný obchod chcete vytvořit, a díky tomu si zvolíte měsíční tarif u provozovatele.

Stačí vám základní znalost práce na počítači.

Proti:

Na výběr máte jen omezené množství struktury webových stránek.

Vysoké měsíční náklady na provoz

Za každý případný doplněk (jiná platební brána apod.) platíte další měsíční pronájem.

 

Náklady zhruba 300-10 000 Kč měsíčně.

 

Vlastní tvorba e-shopu

Pokud jste zkušenější uživatel počítače a nebojíte se vrhnout do základní práce se soubory, tak je pro vás varianta vytvoření obchodu vlastními silami mnohdy výhodnější. Obzvláště oceníte nízké počáteční náklady a žádné měsíční paušály.

Tvorba obchodu vám však zabere mnohem více času. Je třeba, abyste se lehce orientovali v tvorbě stránek například pomocí WordPress a Woocommerce, díky kterým jste schopni vytvořit v podstatě neomezenou škálu webů přesně dle vašich představ. Navíc tyto nástroje mají tisíce doplňků, které jsou většinou zdarma, nebo stojí pár korun v prémiových verzích.

Bude třeba, abyste si zaplatili hostingové služby, měli přístup přes FTP klienta a následně můžete tvořit obchod. Nebudete omezeni prostorem hostingu, omezeným množstvím emailových schránek a podobně.

Pokud si nevíte rady, ale přesto byste rádi tento způsob zvolili, tak pro vás máme kompletní kurz pro WordPress a Woocommerce (stačí kliknout zde..)

Pokud nemáte tedy měsíčně tisíce na rozjezd obchodu, který si pronajmete, tak je pro vás tato varianta možností, jak s malými náklady začít podnikat na internetu.

Pro:

Malé počáteční náklady.

Nespočet doplňků a platebních bran, které jsou většinou zdarma.

Žádné omezení při rozšiřování obchodu.

Dobré nastavení základního SEO

Proti:

Nutná znalost práce se systémem WordPress a Woocommerce.

Případná náchylnost na výpadky funkce webových stránek.

Kvalitní internetové připojení a výkonný počítač.

 

Náklady zhruba 100 Kč měsíčně.

 

Využití služeb profesionála na tvorbu e-shopu

Pokud nechcete nic nechat náhodě a rozhodnete se najmout profesionála či firmu na tvorbu vašeho obchodu, tak se připravte na vysoké náklady. Je to zřejmě nejjednodušší způsob jak vytvořit obchod a nemusíte umět pracovat s počítačem. Ale je to vykoupeno vysokými počátečními náklady.

Profesionálové vám vytvoří obchod dle vašich představ a nastaví ho tak, aby fungoval bezproblémově. Stejně tak vám vytvoří grafiku, ale už za vás nepřidají položky do katalogu produktů.

Tedy nebude to i tak zcela bez práce. Profesionály většinou využívají velké firmy s obřími internetovými obchody, kde se prodává tisíce produktů a je třeba mnoho funkcí, které bez programátora nemáte možnost na web přidat. Příkladem může být třeba mall.cz, alza.cz a podobně.

Pokud budete tvořit menší či střední obchod, tak vás vyjdou počáteční náklady zhruba na 20-200 000 Kč. Dostanete tak obchod na míru dle vašich představ. Za případné další úpravy či doplňky budete dále platit programátora zhruba 800-2500 Kč na hodinu.

Tato varianta je tedy bezproblémová a hodí se pro velké hráče. Pokud budete přemýšlet o menším rodinném podnikání, tak vás asi zarazí velké počáteční náklady.

Výhodou vám však bude profesionální zpracování a perfektní vzhled od profesionálů, kteří sledují trendy internetových obchodů a programování.

Pro:

Profesionální design a stránky.

Bezproblémový chod stránek.

Vhodné pro velké firmy a obchody

Proti:

Vysoké počáteční náklady.

Mnohdy omezený přístup do administrace.

Na veškeré dodatečné práce je nutné využít programátora či grafika.

Počáteční náklady od 20 000 Kč

Měsíční náklady dle rozsahu potřeby 0-500 000 Kč měsíčně

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *